Akut tandlægetid i Glostrup

Hos Tandlægen i Glostrup tilbyder vi akut tandlægehjælp. Det gør vi, så alle patienter hurtigt kan få den nødvendige behandling.

Når uheldet er ude!

Hvis du har akut brug for tandlægehjælp, skal du ringe hurtigst muligt til klinikken.

Jo tidligere på dagen du ringer, desto bedre mulighed har vi for at finde en tid til dig samme dag. Mange af vores akutte tider optages nemlig allerede om morgenen, og derfor er det vigtigt, at du ikke tøver med at ringe.

Smertelindrende behandling samme dag

Vi tilbyder smertelindrende behandling samme dag – dog kan der forekomme ventetid !

Smertelindrende behandling betyder, at vi kan give dig behandling, der afhjælper dine smerter, samme dag.

Dog kan vi ikke altid udføre den fulde og endelige behandling, når du kommer til os akut. Det skyldes, at vi har mange andre patienter, der har planlagt behandling. Derfor tilbyder vi smertelindrende behandling samme dag, så du bliver smertefri, men kræver tandproblemet større behandling – eksempelvis rodbehandling eller kronebehandling – vil du få en ny tid til yderligere behandling.

Uden for vores normale åbningstid

Tandproblemer kan opstå både dag og nat, hverdag og weekend. Af gode grunde kan vi ikke holde åbent konstant, og det betyder, at der er en risiko for, at du har brug for en akut tandlægetid i Glostrup på tidspunkter, hvor vi ikke har åbent.

Har du akut behov for en tandlæge uden for klinikkens normale åbningstid, kan du kontakte:

Tandlægevagten
Oslo Plads 14 ( ved Østerport Station)
2100 København Ø
info@tandvagt.dk

Tandlægevagtens åbningstider
Hverdage: kl. 20.00 – 21.30
Lør-, søn- og helligdage: kl. 10.00 – 12.00 og kl. 20.00 – 21.30

Bemærk venligst:

• Ingen tidsbestilling.
  • Kun personlig henvendelse.

Alle patienter får tilskud til behandling mod forevisning af det gule sygesikringsbevis.

Behandling foretages kun mod kontant betaling af patientandelen (dankort modtages).

Hvem har brug for en tid ved en akut tandlæge i Glostrup?

Det kan være vanskeligt at vide, hvornår du har brug for en akut tid, og hvornår du kan nøjes med almindelig planlagt behandling. Derfor har vi samlet en række tilfælde, hvor du bør kontakte os med henblik på at få en akut tid.

Du skal have en akut tandlægetid, hvis du har:

• Flækket en tand
  • Knækket en tand
  • Tandpine
  • Voldsomt bid i læben eller tungen
  • Mistanke om brud på kæben

Er du i tvivl, er det altid en god idé at kontakte klinikken. Så vil vi rådgive dig.

Generelle råd i forbindelse med akut henvendelse:

Tandpine:

Rens munden med vand. Forsøg desuden rensning med tandtråd, da årsagen kan være madrester mellem tænderne. Hvis tandpinen er vedvarende, skal du opsøge tandlæge.

Brud på kæben:

Undgå at bevæge kæben. Opsøg tandlæge eller skadestue. Brug koldt omslag til at dæmpe hævelsen.

Bid i tunge eller læbe:

Brug en ren klud som pres på området, hvilket stopper blødningen. Reducer hævelsen med et koldt omslag. Hvis blødningen ikke stopper, bør du opsøge tandlæge eller skadestue.

Knækket/brækket tand:

Rens området med vand for at fjerne snavs/skidt. Et koldt omslag vil dæmpe hævelsen.

Husk at gemme tanden eller fligen af tanden og medbring til tandlægen, da det måske vil være muligt at lime tanden eller stykket på.

OBS! Den knækkede del bør opbevares fugtigt evt. i munden.